Pri diskusiách v ateliéri a s kolegami sme sa myslím zhodli na tom, že je to pomerne obtiažny problém, ktorý sa týka či už stien, ale aj celkového ponímania priestoru kameňolomu. Spôsoby riešenia urbanizmu sú v zásade dva.
1. Servis ostatným kolegom, ktorí riešia jednotlivé sloty osobitne
2. Riešenie celého kameňolomu ako futuristického autonómneho mesta
Celé riešenie mi postupne začalo pripomínať istú fantastickú postavičku z filmového sveta. Cyborga, tj. človeka, ktorého časti tkaniva boli nahradené mechanickými, teda umelými prvkami a "orgánmi".
Podobnú súvislosť vidím medzi novým kameňolomom a pôvodným stavom. Ide o rozšírenie jeho schopností a možností vytvorením "kostry" zo stien, a ich vyplnením funkciami, tj. naprogramovaním, vytvorením zdanlivej pôvodnej formy krajny.
K tejto téme: https://www.royalacademy.org.uk/architecture/architecture-resources/urbanism/matthew-gandy-cyborg-urbanisation,220,AR.html
http://bldgblog.blogspot.cz/2011/12/rounds.html - množstvo zaujímavých materiálov
K tejto téme: https://www.royalacademy.org.uk/architecture/architecture-resources/urbanism/matthew-gandy-cyborg-urbanisation,220,AR.html
http://bldgblog.blogspot.cz/2011/12/rounds.html - množstvo zaujímavých materiálov
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára