streda 10. októbra 2012

Cyborg - urbanizmus?

Síce som už chvíľu ničím neprispel, ale nad zadaním stále rozmýšľam. Mysím si že je to zaujímavé zadane, ale napriek tomu neviem ako sa mám vysporiadať s istými otázkami, na ktoré stále narážam. V prvom rade sa mi zdá zaujímavé riešiť ho ako urbanizmus, ale aj len čiastkovo - jeden slot.
Pri diskusiách v ateliéri a s kolegami sme sa myslím zhodli na tom, že je to pomerne obtiažny problém, ktorý sa týka či už stien, ale aj celkového ponímania priestoru kameňolomu. Spôsoby riešenia urbanizmu sú v zásade dva. 

1. Servis ostatným kolegom, ktorí riešia jednotlivé sloty osobitne
2. Riešenie celého kameňolomu ako futuristického autonómneho mesta 

Celé riešenie mi postupne začalo pripomínať istú fantastickú postavičku z filmového sveta. Cyborga, tj. človeka, ktorého časti tkaniva boli nahradené mechanickými, teda umelými prvkami a "orgánmi".


Podobnú súvislosť vidím medzi novým kameňolomom a pôvodným stavom. Ide o rozšírenie jeho schopností a možností vytvorením "kostry" zo stien, a ich vyplnením funkciami, tj. naprogramovaním, vytvorením zdanlivej pôvodnej formy krajny.

K tejto téme: https://www.royalacademy.org.uk/architecture/architecture-resources/urbanism/matthew-gandy-cyborg-urbanisation,220,AR.html
http://bldgblog.blogspot.cz/2011/12/rounds.html  - množstvo zaujímavých materiálov




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára